سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفریحی

طرز تهیه آش گوجه سبز

fo2268 طرز تهیه آش گوجه سبز

مواد لازم :

 گوجه سبز 750 گرم
 گوشت چرخ کرده 300 گرم
 سبزی آش یک کیلوگرم
 بلغور گندم 2 پیمانه
 لوبیا قرمز یک پیمانه
 عدس  یک پیمانه
نعنا خشک  3 قاشق سوپ‌خوری
پیاز نیم کیلوگرم
نمک و فلفل  به مقدار لازم
روغن مایع به مقدار لازم

روش تهیه :
1? لوبیا قرمز را در یک کاسه آب به مدت 24ساعت خیس کنید. بلغور و عدس را نیز به صورت جداگانه در آب به مدت یک‌ساعت خیس کنید.

2? یکی از پیازها را پوست بکنید و پس از خرد کردن، در تابه‌ای حاوی مقداری روغن داغ شده، بریزید تا نیمه‌سرخ شود. سپس گوشت چرخ‌کرده را به پیاز اضافه کنید و همراه با آن تفت دهید. اضافه کردن کمی نمک و فلفل به گوشت را نیز فراموش نکنید. در تابه را بگذارید تا گوشت همزمان با سرخ شدن بپزد. در این فاصله زمانی، بقیه پیازها را پوست کنده  به صورت خلالی خرد کنید.

3? یک قابلمه بزرگ مخصوص آش آماده کنید و در آن کمی روغن بریزید و روی شعله اجاق‌گاز قرار دهید. پیازهای خلالی‌شده را داخل روغن سرخ کنید و بعد یک قاشق از نعنای خشک را نیز در روغن تفت دهید؛ البته پیش از آن، کمی از پیاز داغ را برای تزیین روی آش بردارید. حالا لوبیا را همراه دو لیوان آب اضافه کنید و پد ضد عرق my dry بگذارید نیم‌پز شود. پس از آن، عدس و بلغور را اضافه و  صبر کنید تا این حبوبات هم نیم‌پز شوند.

4? در فاصله زمانی لازم برای پخت حبوبات، سبزی را پاک کنید و پس از شستن، به صورت درشت خرد کنید. بعد از اینکه همه حبوبات نیم‌پز شدند، سبزی را  همراه دو لیوان آب جوشیده به غذا اضافه کنید.

5? گوجه سبزها را شسته و چوب آنها را جدا کنید. بعد از اینکه سبزی پخته شد، گوجه‌ها را  همراه گوشت چرخ‌کرده سرخ شده به آش اضافه کنید. در این مرحله، حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا آش کاملا جا بیفتد.

6? در پایان در تابه کوچکی مقداری روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. سپس 2 قاشق باقیمانده نعنا خشک را در آن تفت دهید. حالا روی آش را با نعنا داغ و پیاز داغ تزیین کنید.